„Modelul de business al Blue Lagoon Clean a plecat în 2013 de la ideea de ecologic, iar ritmul de creștere al companiei a fost de 3-4 ori mare mare față de media pieței, deci putem spune că apetitul pentru servicii de curățare ecologice este mare. Dacă în 2013 ideea de curățătorie ecologică era considerată una de nișă, acum este un mod de a face lucrurile”, a spus Cristina Tarasevici, director general Blue Lagoon Clean.
Compania a ajuns, anul trecut, la o cifră de afaceri de 3 milioane de lei, în creștere cu 30% față de anul trecut. La începutul acestei afaceri, centrul din Pantelimon genera sub 30% din totalul încasărilor companiei, iar în prezent generează peste 50%.
„Comparativ cu piața serviciilor de curățătorie de haine, care crește anual cu 8-10%, Blue Lagoon Clean înregistrează creșteri de 30-40%. Estimările pentru 2019 situează cifra de afaceri a companiei la 4-4,2 milioane de lei”, adaugă Cristina Tarasevici.
Serviciile curățătoriilor Blue Lagoon sunt diponibile în București și Ilfov, prin serviciul de colectare și livrare gratuită, iar compania a ajuns la 40 de angajați.
Antreprenoarea estimează valoarea pieței locale de curățătorii de haine la 60 de milioane de euro, aceasta fiind pe un trend de creștere anual cu 8-10%. „Piața se împarte între 10 jucători majori. În 2018, în București erau înregistrate aproximativ 350 de companii care activau în acest domeniu. Ritmul de creștere al industriei se va menține constant, pe termen mediu și lung, în condițiile în care exista o cerere tot mai mare.”
Comparativ cu piața europeană, cea din România se află încă la început, însă prezintă avantaje majore tehnologice.
„Dacă pe piețele cu tradiție din Europa, tehnologia folosita în procesul de curățare este una bazată pe hidrocarburi, în special percloretilenă, în România, majoritatea curățătoriilor folosesc tehnologie ecologică bazată pe apă sau sisteme mixte. Acesta este un avantaj deoarece la nivel european există reglementări care își propun să limiteze folosirea perclorului din procesul de curățare. Există state care deja au interzis această substanță, cum ar fi Franța. Avantajul vine din faptul ca acele companii care folosesc deja tehnologie ecologică nu sunt nevoite să se retehnologizeze, economisind astfel sume considerabile de bani. Blue Lagoon Clean este prima curatatorie 100% ecologica din București, care în procesul de curățare folosește exclusiv apă și detergenți biodegradabili”, adaugă antreprenoarea.
De altfel, tendințele în îngrijirea hainelor constau în folosirea substanțelor cât mai puțin invazive asupra materialului, care să aibă un impact minim asupra mediului.
Din punctul de vedere al sumelor pe care sunt dispuși românii să le aloce curățării hainelor, valoarea bonului mediu al Blue Lagoon Clean este în jurul valorii de 100 de lei, compania având un portofoliu de peste 100.000 de clienți. Media lunară este de 3.000 de clienți, dintre care 1.200 au abonamente prepay, al căror consum lunar de servicii de curățătorie ajunge la 300 de lei.
Cele mai mari provocări ale unui astfel de business îl reprezintă găsirea soluțiilor potrivite pentru nevoile tuturor clienților. Planurile fondatorilor Blue Lagoon Clean pentru perioada următoare vizează extinderea afacerii.
„Planurile pe termen scurt au în vedere implementarea sistemelor de automatizare și management, dar și atragerea unui investitor, alături de care să putem accelera ritmul de dezvoltare, prin deschiderea de centre de procesare ca cel din Pantelimon, în toate sectoarele din București, astfel încât, prin serviciul de colectare și livrare gratuită să devenim prima opțiune a românilor în materie de curățare de haine. Asadar, întrucât avem planuri mari pentru extinderea business-ului Blue Lagoon Clean, unul dintre obiectivele noastre este să atragem finanțări din partea unui investitor”, a mai spus Cristina Tarasevici.